Klippotek Tre H - Dag 5

jadååå, då har det redan gått ännu en "skolvecka" & det var sista dagen på praktiken. Inte riktigt lika glad som jag brukar vara när man går hem från skolan en fredag och dessutom vet att man har lov. Haft en bra vecka på salongen, finns ju klart en del saker som är lite negativa men också positiva att de är över..
Idag vaknade jag hos bebisen och såg att det var sol redan vid halv nio tiden , "älskar redan då dagen".
Kom till salongen och satt där nere med tjejerna och degade en stund. Efter de gjorde jag en sotad fest make up på malin. Jobbade med den ganska länge. Sålänge malin blev stylad i håret tog jag emot en del kunder. Noppade bryn, tvättade hår, fönade hår osv. Känner att ta emot kunder är läskigt från början, men tycker redan nu att det är skitroligt och de "nervösa" släpper ganska fort.
På lunchen idag åt vi med Elin och Josefin R från klassen, blev pizza på viking! MUMS * Jättehärligt väder ,så  hann stå ute och njuta en stund-.
Vid två var det dags igen, plockade en till kunds bryn, städade lite osv. Efter all spray och produkter ssom fanns i malins hår fick jag tvätta det och göra de lent och fint igen. Slätfönade det och la till volym i de hela.
Även om man inte trodde jag skulle lära mig så mycket genom att vara på en frisörsalong, så tycker jag verkligen dessa fem dagar gav mig en hel del. Lärt mig lite olika saker som ex, fiskbensfläta, utbakad, fläta med "fem" delar, göra uppsättningar med lopar, slätföna håret, göra volym vid föning, tupering på olika sätt och lite enkla uppsättnigar.
Nu ska jag inte prata mer, dagen har varit mysig. Bjöd Bosse, Sandra och Mariell på fika som tack för denna veckan!
Lite bilder lite snabbt innan jag startar min film!
bebisen vill inte vara med på bild, men mina skor vill! höhö.- Denna veckan har jag kampat i massagestolen som finns där nere i personalrummet. Annars lite bilder på uppsättningar, under tiden bosse stylar , make up osv.
/linathelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0