innesnöad ? utesnöad?! ..

ajabaja lina!
Ingen bra start på veckan, och definitivt inte mitt nya liv ? ... Men har faktiskt en bra bortförklaring till varför jag inte bloggade igår. Man kan säga att jag var utesnöad! Åkte hem till kompis efter skolan, bakade kladdkaka vilket kan få ingå i mitt liv ibland! Annars bara mös vi vid tv och pratade en massa och tog oss en kvällspromenad tills de jag skulle hem runt 22 tiden.
 Nu ska jag försöka göra detta snabbt? eller inte så rörigt. En snabb uppdatering om mina fem senaste dagar.

TORSDAG

  
slutade som vanligt lite över ett för att sedan gå hem och njuta av att jag hade fått helg. Efter det stack jag hem en snabbis för att hinna packa väskan och sedan hem till malin. Hann vara där en stund tills hon skulle "ett håll" och jag till sammi. fick bli en snabb träff med min nallis, för jag skulle ju faktiskt dansa på kvällen. Eftersom föreställningarna är slut och det bara är v.47/48 så har vi i alla fall 2 gånger kvar att skaka rumpan tillsammans. Så vi gjorde lite nya danser och hade superkul. Dock inte min bästa dansdag. Tillslut vill jag bara tillägga att tågtrafiken är såå seg förtillfället. i torsdags när vi skulle gå hem från min dans så hade vi ca fem minuter kvar tills vi var framme hos malin. Men vad tror ni inte händer då, jo ett godståg stannar och sitter fast i 30 minuter och vi står så klart och väntar, tror de ska gå, men icke. Så det fick bli en STOR omväg hem. Inte skönt med gammalt svett som torkat och bara skinnjacka!

FREDAG
  
dagen startade i malins säng och sedan blev det vidare till entré. Skulle bli jacka mm med mig hem. Men blev varken en jacka eller några varma skor. mössa och en t shirt hängde med istället ;) . Hade mysiga planer för kvällen, men som sagt inte alltid det blir som man tänkt sig . . . Var istället hemma med en del av familjen och mös med de istället!

LÖRDAG
ingen bild från denna dag. kan säga att dagen bestod av flera timmars väntande på tåg, prat och skratt med emma och hennes vän jasmina. underbar dag!
Ingen jacka eller skor idag heller. Kan inte bestämma mig för vilken jacka jag vill ha ...... jättejobbigt. men som sagt, denna dagen var inte så lyckad. Ibland önskar jag bara att mobilen inte fanns. visst ibland / alltid är den bra att ha, men samtidigt så skapar den så jäkla mycket problem med. Småtjaffs osv, blä på det. Bara för att denna dagen redan börjat som den gjort så skulle den ju självklart inte få ett bra slut. Nämligen så att när jag och emma hoppat av bussen på lördagkväll och ska gå ca 20 m. vad händer då? jo, lillajag tror jag är smart.. istället för att springa i en snödriva som syster gjorde. tänkte jag ta den smarta vägen, vilket var att gå på en mur!? .. aj aj aj. såklart var den väldigt isig. så där flög jag och hem blev det för att sedan äta god kvällsmat och sedan in till akuten! där vi hade fruktansvärt tur. Nästan inget folk där så kom snabbt in och blev röntgad osv. Min stackars armbåga var inte bruten så jag fick åka hem igen! Riktigt skönt, men bara för att den inte var bruten betydde inte det att jag inte hade ont längre. Gjorde jätteont. känner att idag är nog första dagen utan bandage och det funkar ganska bra.
När jag kom hem vid tre tiden kunde jag faktiskt somna fast en skum pojkvän hade skickat en del sms som förvirrade mig heeeelt. med andra ord, andra festade tilll det i lördags ..?

hittade en bild ändå.

SÖNDAG
  
julskyltning!

MÅNDAG

skolan - lek, mys och prat!

såhär tycker jag verkligen inte om att blogga! i alla fall så måste jag börja plugga lite nu. prov i naturkunskap imorgon, jippie. kommer ett inlägg innan jag lägger mig, har ju haft hantverk hela dagen! så kommer en massa fräcka bilder, ha de bra sålänge!
/linathelin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0