denna helgen, gick lika fort som alla de andra ..

hej igen! Ett tag sen sist, eller? Har bara nyst, hostat, dansat, sovit och dansat igen de tre senaste dagarna..
Har inte skrivit sen i torsdagskväll då vi hade genrep inför uppvisningarna om varit i helgen. Började med att jag gick i skolan på fredagen. Hade hantverk och idrott som vanligt. Pappsen hämtade mig och vi körde hem. Hann städa rummet, packa och plugga lite. Vid halv åtta började första uppvisningen, då mamma & Emma tittade. Gick mycket bra, och måste  säga att publiken var mycket taggad, vilket underlättade lite för oss som skulle skaka rumpan för sådär halva eslöv;) hehe.. Efter en underbar föreställning var det dags för mig att stressa lite igen .. såg att klockan va 22.33 när vi var klara & mitt tåg jag skulle ta till Burlöv gick 22.36! Ni förstår själv att jag inte hann med det. Mammsen och systrarna körde mig till Burlöv, där jag mötte mina fina tjejer. Därefter tog vi bussen vidare till Åkarp för att festa till de lite. Mycker trevligt, tills de blev för mycket för en del. Ibland undrar jag hur folk tänker? dricker man för att ha lite extra kul? för att bli full och därefter bara göra bort sig? eller hur tänker vissa? .. Själv har jag jäkligt svårt att fatta hur man kan bete sig så när man blivit medbjuden av en kompis och ska till hennes kompis fest och få träffa hennes gamla kompisar. Inte fan dricker man så mycket så man inte har kontroll över sig själv och så att alla andra ska behöva "anpassa" sig efter sig själv.. Men i alla fall, som tur är de finns de äkta och mindre äkta vänner. Nog om det!
 Mammsen hämtade mig runt två i alla fall och jag la mig väl vid runt halv fyra tiden. Låg och hostade till klockan fem.
Lördagen hade vi vår andra och sista föreställning. Vi brukar alltid ha tre eller fyra föreställningar, men denna gången samarbetade vi med en sångskola från Hörby och gjorde den därför lite "mindre". Men riktigt grym blev den. Längtar så mycket tills DVD:n är klar så jag kan få se deeen! Idag tittade resten av familjen :)
Inte lika nöjd denna dag, som jag var i fredags. Men publiken var i takt till musiken så skakade loss ändå!
Igårkväll hann jag hem snabbt och duscha, sedan åkte jag hem till en saknad Sammi. Var där hela kvällen och hade det mycket mysigt.
Söndag idag, vilket innebad upp vid tio tiden för att sedan fixa mig till släktkalaset. En liten kusin som fyllt år, var det dags att fira. Åt en massa tårtor, kakor, godis, chips med dipp osv. ( ALLT FASTNAR I MIN TANDSTÄLLNING KAN JAG PÅPEKA ) !

Kom nyss upp från att ha tittat lite på Beck med pappa och emma. Usch, gillar det verkligen inte. Så somnade istället i soffan. Efter ett tag vakande jag av att jag hör de pratar om en 17 årig tjej som dött efter en ridolycka utanför Eslöv !!!!! kollade genast upp det. Det vet inte hur det gick till, eftersom hon var ensam i stallet, tills de det kommer ut en annan tjej och ska titta hur de går. Då hon ser att tjejen ligger medvetslös på stallgolvet.. på sjukhuset säger det att hon är död.
Herregud, man har hört att hästar är farliga djur, ta på säkerhetsvästen, sätt på dig hjälmen osv osv. Tänk så fort livet kan ta slut. Efter en träning ute i paddocken med sin häst, eller bara något läskigt händer i stallet och hästen blir rädd. Det vet inte om den 17 åriga tjejen har ramlat av eller om hon fått hästen över sig på något sätt.
Jag blir livrädd när jag hör sådana nyheter. Varför gillar vi just de djuren så mycket? usch, borde nog börja rida med min säkerhetsväst igen för att skydda några revben vi har i kroppen och ryggen!

Detta blev jättelångt, nu tänker jag ta av sminket och sen sova. Blir ingen skola imorgon och inga bilder idag. Hör av mig imorgon, nu ska jag sova bort min förkylning!
/linathelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0